Sterrenwachten

Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Weer- en Sterrenkunde

Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Weer- en Sterrenkunde.  De KNVWS werd in 1901 opgericht met het idee dat wetenschap voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ons doel is het populariseren van de weer- en sterrenkunde en het beoefenen ervan te bevorderen in Nederland.

Breng een bezoek aan een sterrenwacht voor een rondleiding of een kijkavond waar je door een telescoop kunt kijken naar de maan, planeten, sterren en andere fascinerende hemellichamen. Veel sterrenwachten bieden ook mogelijkheden voor schoolbezoeken, kinderfeestjes, planetariumvoorstellingen, lezingen en cursussen. Op deze manier is er het hele jaar door voor jong en oud iets te ontdekken en te beleven bij een sterrenwacht. Bekijk de onderstaande kaart om te zien welke sterrenwacht bij jou in de buurt te bezoeken is.